Зарубіжна література, 11 клас

Дистанційне навчання

12.05.2020 11-А класс

Контрольна робота 4 

«Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини ХХ ст.» та Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.» (різнорівневі завдання)

05.05.2020 11-А класс https://www.1000z.com.u

ПЧ 2 Макс Фріш «Санта- Крус» або Фрідріх Дюррренматт
 «Гостина старої дами»

28.04.2020 11-А класс https://www.1000z.com.ua/

Сербія
Милорад Павич (1929 – 2009). «Скляний равлик» 

  • Короткі відомості про митця. 
  • Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму. 
  • Можливість вибору шляхів читання твору як вияв характерної для постмодерністської літератури гри письменника з текстом і читачем, «відмови від монопольного права автора на істину». 
  • Варіанти фіналу твору як ознака стилю М. Павича. Значення центральної метафори.

          1. Повторимо. Театр абсурду https://www.1000z.com.ua/multimedijni-prezentatsiyi/rozdil-7-teatr-absurdu/
          2. Робота над темою урока. Переглянути експрес урок №20.
       ---- "Закінчивши книгу, опиняєшся на початку наступної історії", - пишк К. Рансмайр. 
           Так само й ми опиняємося на початку сучасної історії - на початку літератури ХХІ ст. ЇЇ представляють письменники й поети найрізноманітніших течій, напрямів, стилів - від традиційних до найоригінальніших. Чільне місце поміж них посідає постмодерніст, сербський письменник Милорад Павич. Про нього говоритимемо сьогодні.
         3. Прочитайте «Автобіографію» Милорада Павича. Напишіть тези у зошит.


    4Опрацювання теоретичного матеріалу. Прочитати статтю підручника стор. 171 - 175. 
    5. Прочитати оповідання "Скляний равлик" або прослухати аудіо-текст. Переклад Оксани Микитенко (читає Г. Кудряшов)



   6. Дати письмову відповідь на запитання тесту (обов"язково) + Творча робота. Створіть рекламу оповідання «Скляний равлик» М. Павича (за бажанням: презентація, постер, інтелекткарта, кросворд, тест, постерна презентація та інше в classroom): https://classroom.google.com/u/0/w/NTU0MDI5ODMyNzVa/t/all

Творче завдання можна виконувати  на дошці padlet зразу на блозі: 2 рази натисніть на полі (або + ) і можете працювати в своєму віконці, або завантажите свою роботу (стрілочка в вашому віконці). Підпис обов"язково. Це щось нове, але цікаве! Спробуйте!
https://ru.padlet.com/milalyutaya/qi2qxi8ms9payw13

   8. Підготуватися до контрольної роботи за темою "Література другої половини ХХ - початку ХХІ ст."

21.04.2020 11-А класс https://www.1000z.com.ua/

ЛІТЕРАТУРА ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ XX – ПОЧАТКУ XXI СТ.
Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст.  Література постмодернізму 

  •       Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.
  •       РМ 3 (усно). Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гротеcку у творах.
  1.       Тест на перевірку домашнього завдання в classroom: https://classroom.google.com/w/NTU0MDI5ODMyNzVa/t/all
  2.       Робота над темою урока. Переглянути експрес урок №19. 
         
            3. Опрацювання теоретичного матеріалу. Прочитати статтю підручника стор. 160 - 170. 
            4. Підготувати повідомлення про життя та творчість Милорада Павича. Прочитати оповідання "Скляний равлик".

14.04.2020 11-А класс https://www.1000z.com.ua/

        Японія. Ясунарі Кавабата (1899 – 1972) . 

«Тисяча журавлів»

  •        Ясунарі Кавабата – лауреат Нобелівської премії.
  •        Відображення самобутності японської культури у повісті «Тисяча журавлів».
               Япония для європейських країн упродовж тривалого часу була terra incognita, незвіданою землею через її віддаленість і закритість. За тисячоліття там сформувалася багата й своєрідна культура, особливі звичаї, традиції й менталітет. Один із визначних прозаїків ХХ ст., лауреат Нобелівської премії 1968 р., Ясунарі Кавабата, блискуче втілив у своїй творчості "сутність японського мислення". Він зазначав: "Захоплюючись сучасною літературою Заходу, я іноді намагався наслідувати її зразки. Але по суті своїй  я -- східна людина й ніколи не сходив із власного шляху...". Проза Я. Кавабати м"яка, лірична, сповнена тонких нюансів. 
              Його манеру письма можна порівняти з цвітінням сакури, пелюстки якої символізують прекрасні миттєвості життя. Митець прагнув розкрити таємний, прихований сенс буття, змушуючи читачів шукати істину разом. 


  1.       Опрацювання теоретичного матеріалу. Прочитати статтю підручника стор. 152 - 153.
  2.       Складання психологічного портрета письменника. Складіть за відео уроком (у зошитах, або аркушаш) психологічний портрет Я. Кавабати, зважаючи на слова його нобелевської промови "усе своє життя я прагнув прекрасного й прагнутиму до самої смерті".  
  3.      Буктрейлер Ясунарі Кавабата "Тисяча Журавлів"

     На сторінках повісті чайний посуд, узагалі вся кераміка - вази, чашки й чайники - живуть немовби власним життям, що пов"язане з минулим. Старовинні речі, яким по кількасот років, відтіняють швидкоплинність людського існування, утілюють віковічну мудрість, нагадують про неминущі цінності.
4. Прочитати статтю підручника стор. 153 - 150.

5. Скрайбінг. Тисяча журавлів. Ясунарі Кавабата. Стислий переказ


    У японській символіці журавлі - символ надії, благополуччя й щастя.
6. Дати письмову відповідь на запитання "Чому, на вашу думку, твір  Я. Кавабати створює враження незавершеного?" (classroom, за бажанням на оцінку):
 https://classroom.google.com/w/NTU0MDI5ODMyNzVa/t/all

07.04.2020 11-А класс https://www.1000z.com.ua/

Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море». Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті.

              1. Опрацювання теоретичного матеріалу. Прочитати статтю підручника ст 143-147  "Повість-притча "Старий і море".
     «Людина створена не для поразок»

 (Е. Хемінгуей. Повість « Старий і море»)

     Читання духовного заповіту Марії Терези:

Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя – це цінність. Цінуй його.
Життя – це боротьба. Почни її.
Життя таке чудове – не загуби його.
Це твоє життя. Борони його.

В усі часи людина прагнула знайти своє місце в навколишньому світі, здобути гармонію з природою, осягнути сенс свого життя, буття ... Ці «вічні» проблеми довгі роки хвилювали і відомого американського письменника Ернеста Хемінгуея. Результатом його моральних шукань стала повість «Старий і море». Цю книгу назвуть вершиною творчості Хемінгуея. За неї в 1954 році письменник отримає Нобелівську премію. Спробуємо наблизитися до розуміння її змісту (усно): 
?      З’ясуйте, що таке «ефект айсбергу», який широко використовував Е.Хемінгуей.
?        Пригадайте, хто із українських письменників, так само як і Е.Хемінгуей, не сприйнявши дійсності, будучи відомим, покінчив життя самогубством? Що ще є спільного у М.Хвильового та Е.Хемінгуея?

2. «Мозкова атака». Дайте відповіді на питання (усно).
?        Про що розповідає Ернест Хемінгуей у творі «Cтарий і море»?
?        Чи легко було читати повість?
?        Які роздуми викликав твір?

3. Перевірка знання тексту.  Прийом «Так чи ні»(письмово у зошитах або на аркушах).
1 Старому рибалці не щастило в морі 84 дні (......)
2. Старий навчав хлопця рибалити і його батьки з радістю відпускали в море з Сантьяго (...........................................)
3. У старого и хлопця було спільне захоплення – футбол (....................)
4. Сантьяго жив у старій хижі, де були лише ліжко і стіл і стілець (.......................)
5. На світанку старий відправився в море  разом з Моноліно (............)
6. Перший улов старого – невеликий тунець (..........)
7.  Велика рибина тягла старого у відкрите море (.....)
8. На корму човна сіла велика пташка перепочити і старий  зігнав її (..............................................................)
9. Старий переміг рибу і затягнув на човен (.................................................)
10. Двобій з першою акулою старий виграв (........)
11. Старий справився із цілою зграєю акул (.............................................)
12. Повернувшись додому, старий заснув і йому снилися леви (............)
4. Дослідження. Незвичайність героя Сантьяго (розглянути матеріал до теми уроку): https://docs.google.com/document/d/113aaUW_Bv2BK5FvEvEmcEPBFdyIijqg98hRjRhPDeCU/edit
5. Літературний диктант + відповіді на питання (classroom)https://classroom.google.com/w/NTU0MDI5ODMyNzVa/t/all

31.03.2020 11-А класс https://www.1000z.com.ua/

Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст. США Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море». Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея.

  1.       Опрацювання теретичного матеріалу.
  2.       Прочитати статтю підручника ст 142-143 "Провідні тенденції художньої літератури другої половини ХХ ст.".
  3.       Опрацювати матеріал підручника за темою"Життя та творчість Ернеста Гемінґвея".
  4.       Переглянути експрес урок №16. 

 Переглянути презентацію. 
Записати повідомлення у зошит про 
історію написання твору Ернеста Гемінґвея  "Старий і море".


          Прочитати Ернеста Гемінґвея  "Старий і море" або переглянути мультфільм.

    Варіант 1: розкажіть про повернення Сантьяго з рибалки в кінці повісті від імені хлопчика Маноліна, учня й колишнього партнера Сантьяго; 
    Варіант 2: розкажіть про кульмінаційні події повісті від імені моря, з яким стає на двобій Сантьяго; 
    Варіант 3: розкажіть про події так, ніби рибина піддалася старому відразу й він прибув додому з цілою здобиччю.

17.03.2020 11-А класс

Контрольна робота «Проблема війни та миру в літературі ХХ ст.»Твір-роздум за прочитаними творами (письмово)

1.      Теорія літератури (повторімо).
Твір-роздум – твір, у якому повідомляються причини та наслідки дій,
 обговорюється проблема, формулюються відповідні висновки.
Структура твору-роздуму
Вступ, що містить тезу – положення, яке вимагає доказів;
Аргументи: не менше 2-3 доказів думок, викладених у тезі;
Висновок, в якому остаточно підтверджується теза;
Об’єм твору розраховується за формулою:
Вступ + Висновок = 1/3 обсягу твору
Основнв елементи композиції:
1)      теза (думка, запитання, проблема);
2)      аргумент (доказ + приклад, ілюстрація);
3)      висновок (результат міркувань).

Іншими словами, якщо твір займає три сторінки,
 то загальний обсяг вступу і висновку не повинен перевищувати однієї сторінки.

Кожну частину твору-роздуму потрібно починати з нового рядка.

1.      Теми контрольного твору:
·         Чи актуальні питання роману Джорджа Орвелла «Скотоферма» сьогодні?
·         Чи можна вважати образ матінки Кураж пророчою метафорою майбутнього Німеччини (за драмою Б. Брехта «Матінка Кураж та її діти»)?
·         Чому оповідання Г. Белля має назву «Подорожній, коли прийдеш у Спа…»?
·         Чому твір Пауля Целана «Фуга смерті» став емблемою Другої світової війни в поезії «Герніка» Пабло Пікассо – в образотворчому мистецтві?
2.      Творча робота.
Напишіть чернетку твору-роздуму за обраною темою
https://classroom.google.com/c/NTU0MDI5ODMyNzVa

Індивідуальне: підготувати повідомлення
 «Загальний розвиток літератури другої половини ХХ ст.». 

Немає коментарів:

Дописати коментар